Avizier

2011/01/10

Despre arta lui Dorian Gray

Multe ar fi de zis despre învăţămintele lordului Wotton către mai tânărul său discipol, domnul Gray, dar evident că nu sunt general valabile, la fel cum şi arta place sau nu, are suflet sau nu.
Am ţinut tare mult să citesc cartea asta după ce am văzut ultima ecranizare şi după ce o bună prietenă mi-a spus că este un manifest pentru artă. Filmul m-a dezamăgit în oarece măsură, manifestul m-a încântat. Parcursul domnului Gray pare la fel de imposibil de crezut şi de înţeles precum nopţile pierdute de un artist în căutarea culorii perfecte.
Frumuseţea artei constă în frumuseţea sufletului artistului care a creat-o. În operele de artă sunt bucăţi din artist, bucăţi din omul care a creat acea operă.

2 comentarii:

the_stranger spunea...

Ultima idee pe care ai scris-o este una pe care o impartasesc si eu. Am avut la cursul de poietica din acest semestru de realizat un eseu si in timpul cautarilor mi-am dat seama de aceast fapt,si anume ca farame din personalitatea artistului se regasesc in opera pe care o creeaza.

Anonim spunea...

cred ca acest lucru este vizibil cel mai mult in arta contemporana.