Avizier

2010/07/19

Mecanica inimii - Mathias Malzieu

O carte despre iubire, in multe feluri: iubirea mama-copil, iubirea in cuplu. Pentru iubire trebuie sa lupti pana la final, sa spui adevarul, sa daruiesti fara a astepta ceva in schimb,

Limbajul modern, descrieri superbe, peisaje bine alese: dealul din Edinburgh.

O carte despre viata, o lectie de viata, despre parinti si prieteni, despre vise ce pot fi indeplinite.

Citate:

"In clipa asta, in creierul meu ceva se da peste cap. Visele anesteziate atatia ani, mania infranta, umilintele grele, toate astea stau sa rabufneasca."


"Luneca prin lumina felinarelor ca un crampei de noapte."


"O adiere calda patrunde in mine preschimband acele ceasornicului in aripi uriase de moara. O moara care macina semintele visului si le transforma in realitate."

Mi-a placut echivalentul pentru expresia "a gasi acul in carul cu fan": "ar fi mai lesne sa gasim un fulg intr-o furtuna de zapada."

"Trebuie sa iubesti!"


"Daca voi ajunge pana la batranete si am norocul sa fac si copii, sa am poate si nepoti, cred ca mi-ar veni sa construiesc case pline de jocuri zglobii, de hohote de ras si de stigate de bucurie. daca nu am copii, mai bine ma lipsesc de o casa plina de vid". {acesta esete si visul meu, cred ca al fiecarui om optimist}.

"Visul sa-mi intemeiez o familie si sa-mi ingrijesc inima ca sa traiesc mult si bine, toate visele de om mare s-au topit ca fulgii atinsi de flacari. Ce ti-e si cu dragostea asta!"

O alta idee ce mi-a placut, este aceea de a-ti pastra sufletul de copil. - echivalent cu "Micul print".

Dragostea e dureroasa, dar merita traita! "Ne-a promis c-o sa incerce sa se obisnuiasca cu gandul ca o sa suferi si tu din dragoste, ca asa-i viata."

3 comentarii:

Anonim spunea...

Am remarcat si eu expresia "It’d be easier to spot a snowflake in a snowstorm."
Intr-adevar, originala. Am sa o folosesc de acum incolo.

Anonim spunea...

"Pentru iubire trebuie sa lupti pana la final, sa spui adevarul, sa daruiesti fara a astepta ceva in schimb." Imi place ceea ce ai spus aici, asa cred si eu, daram fost dezamagita sa aflu ca in carte ei nu au luptat pana la capat.

DOAR NOI spunea...

In realitate, cati dintre noi luptam pentru dragostea noastra?

De cate ori am renuntat fiind influentata sau la cea mai mica rautate din partea lui. :)

aceasta carte e o lectie despre iubire... o lectie predata simplu de un copil, si expusa stangaci de autor.